Planeta CB wspiera zdrowie psychiczne dzieci

News

Czy widzieliście już naszą nową kolekcję okularów dla dzieci Planet CB by Coco and Breezy x Zenni? Stworzyliśmy ją, aby zachęcić świadome dzieci do wyłamania się z norm i celebrowania indywidualności, pozytywności i wyrażania siebie. Każda para okularów Planet CB została nazwana pozytywną afirmacją, aby pomóc dzieciom poczuć się dobrze!

Tworząc tę kolekcję, rozmawialiśmy z Coco i Breezy i zgodziliśmy się, że ważne jest, aby wspierać organizację, która wyznaje te same wartości, co Planet CB. Zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie dzieci to coś, do czego Coco + Breezy i Zenni są szczególnie przywiązani. Wspólnie przekazujemy część dochodu z zakupów w Planet CB na rzecz organizacji Child Mind Institute's Healthy Brain Network. Przekazane fundusze pomogą zapewnić młodzieży z Czarnych Społeczności większy dostęp do usług i zasobów związanych ze zdrowiem psychicznym.

Dlaczego zdrowie psychiczne czarnych dzieci

Jako czarnoskóre kobiety, które w dzieciństwie doświadczyły systemowego rasizmu i znęcania się, Coco i Breezy uczyniły swoją misję wspierania innych czarnoskórych dzieci poprzez współpracę z Child Mind Institute.

"Zdrowie psychiczne było zazwyczaj tematem, o którym się nie mówiło, ponieważ w czarnej społeczności panuje stygmatyzacja. Biorąc pod uwagę wszystkie traumatyczne wydarzenia, których doświadczyła czarna społeczność, zdrowie psychiczne powinno być głównym tematem rozmów, które powinny zacząć się od dzieci. Z tego powodu bardzo cieszymy się z nawiązania współpracy z Child Mind Institute's Healthy Brain Network i udostępnienia dzieciom z czarnych społeczności większej ilości materiałów dotyczących zdrowia psychicznego."

Sieć Zdrowy Mózg

Celem Healthy Brain Network jest poszukiwanie biologicznych markerów zaburzeń zdrowia psychicznego w ramach największej w historii bazy danych na temat rozwijającego się mózgu. Na poziomie lokalnym do sieci Healthy Brain Network zgłosiło się już ponad 4 450 dzieci, które w ramach badania otrzymują bezpłatnie oceny diagnostyczne. Ich celem jest zapisanie łącznie 10 000 dzieci. W skali globalnej zebrane dane pomogą naukowcom lepiej zrozumieć zdrowie psychiczne dzieci oraz poprawić diagnostykę i leczenie.

Dowiedz się więcej o usługach sieci "Zdrowy Mózg oraz o bezpłatnych badaniach zdrowia psychicznego i uczenia się w regionie Nowego Jorku.

Kampania #MyYoungerSelf

Child Mind Institute ogłosił niedawno Coco i Breezy Mistrzami Child Mind Institute za ich wsparcie i zaprosił ich do udziału w kampanii celebrytów w mediach społecznościowych #MyYoungerSelf.

Znaczenie dbałości o zdrowie psychiczne dzieci

Zaburzenia zdrowia psychicznego są najczęstszymi chorobami, z którymi borykają się dzieci. Według danych Child Mind Institute jedno na pięcioro dzieci cierpi na zaburzenia psychiczne lub zaburzenia uczenia się, a prawie dwie trzecie z nich nigdy nie otrzymuje pomocy. Co więcej, w okresie dojrzewania u ponad 30% dzieci rozpoznaje się zaburzenia lękowe, co zwiększa ryzyko późniejszej depresji, niepowodzeń szkolnych, nadużywania substancji psychoaktywnych i samobójstw. Dlatego właśnie Instytut Umysłu Dziecka zajmuje się zmienianiem życia dzieci i rodzin zmagających się z zaburzeniami zdrowia psychicznego i uczenia się.

Wskazówki, jak pomóc dziecku z lękiem

Rozpoczęcie dialogu z dzieckiem na temat zdrowia psychicznego może być trudne. Jednak im bardziej będziesz otwarty, tym większe będą możliwości mówienia o tym, czego doświadcza. Poniżej podajemy kilka wskazówek opracowanych przez Child Mind Institute, jak pomóc dziecku radzić sobie z niepokojem, zwłaszcza gdy rozpoczyna ono nowy rok szkolny.

  1. Zadawaj pytania otwarte na temat tego, jak się czuje. Na przykład: "Jaka była najtrudniejsza część Twojego dzisiejszego dnia?".
  2. Nazwij uczucia. Pomóż dziecku znaleźć odpowiednie słowa, aby konkretnie opisać to, co czuje. Dla małych dzieci pomocna może być karta uczuć.
  3. Nie należy unikać rzeczy tylko dlatego, że wywołują u dziecka niepokój. Pomaganie dzieciom w unikaniu rzeczy, których się boją, poprawi ich samopoczucie na krótką metę, ale na dłuższą wzmocni niepokój.
  4. Wyrażaj pozytywne, ale realistyczne oczekiwania. Nie można obiecać dziecku, że jego obawy są nierealne, ale można wyrazić przekonanie, że sobie poradzi. Z czasem, gdy dziecko będzie stawiać czoła lękom, jego poziom niepokoju będzie się obniżał.
  5. Szanuj ich uczucia, ale nie wzmacniaj ich. Ważne jest, aby zrozumieć, że uznanie nie zawsze oznacza zgodę. Komunikat, który chcesz przekazać, brzmi: "Wiem, że się boisz, i to jest w porządku, jestem tu i pomogę ci przez to przejść".
  6. Zachęcaj dziecko, aby tolerowało swój niepokój. Daj dziecku do zrozumienia, że doceniasz pracę, jaką trzeba włożyć w tolerowanie lęku, aby zrobić to, co chce lub musi zrobić.
  7. Przemyśl wszystko razem z nim. Dla niektórych dzieci, posiadanie planu może zmniejszyć niepewność w zdrowy i skuteczny sposób. Porozmawiajmy o tym, co by się stało, gdyby strach dziecka się spełnił - jak by sobie z tym poradziło?
  8. Staraj się modelować zdrowe sposoby radzenia sobie z lękiem. Istnieje wiele sposobów, aby pomóc dzieciom radzić sobie z lękiem, pozwalając im zobaczyć jak samemu radzić sobie z lękiem. Niech usłyszą lub zobaczą, jak spokojnie sobie z nim radzisz, jak go tolerujesz i jak dobrze się czujesz po jego pokonaniu.
  9. Ćwicz echo: Powtarzaj lub parafrazuj to, co mówi dziecko. Wzmacnia to dziecko i daje mu do zrozumienia, że zostało wysłuchane i zrozumiane. W przypadku dzieci, które mówią bardzo cicho, powtarzanie tego, co mówią, pomaga im również uczestniczyć w większych grupach.
  10. Nie unikaj pytań, na które nie potrafisz odpowiedzieć. Biorąc pod uwagę, jak wiele jest niewiadomych, staraj się nie krępować w mówieniu "nie wiem". Nauczenie dzieci, jak tolerować niepewność, jest kluczem do zmniejszenia niepokoju i pomaga im budować odporność.

Więcej informacji na temat badań prowadzonych przez Child Mind Institute i Healthy Brain Network w ramach społeczności lokalnej oraz cenne materiały dotyczące zdrowia psychicznego można znaleźć tutaj.